Referencje – brać czy nie brać?


Żeby poprosić o referencje od poprzedniego pracodawcy zasugerowała mi pani z pewnej firmy rekrutacyjnej. Osobiście uważam, że nie są one konieczne i tak w rzeczywistości nie mówią do końca prawdy.
Jeżeli dostałam wymówienie ze strony pracodawcy z przyczyn ekonomicznych  to oczywiste jest, ze nie napisze o mnie złego słowa. A jeżeli chciałby się o mnie wyrażać niezbyt dobrze to nigdzie bym tych referencji nie pokazała.
            Z drugiej strony nigdy nie zaszkodzi mieć taki papierek. Ja na razie moich referencji używałam dwa razy. Za pierwszym razem na rozmowie w dużej firmie a za drugim w firmie, w której szefem jest obcokrajowiec….może je doceni;] (nadal czekam na odpowiedź czy mnie chce zatrudnić).

Moje referencje


Pani …… w okresie od … do … była zatrudniona w … na stanowisku asystenta projektanta.

Główne cechy jakimi charakteryzuje się pracownik:

- dobre rozumienie zagadnień projektowych,
- dokładność w wykonywaniu powierzonych zadań,
- szybkie przyswajanie nowych zagadnień,
- samodzielność i kreatywność w wykonywaniu zadań.

Pani … wykonywała swoje zadania sumienne, dotrzymując terminów oddania prac. Jest osobą ambitną, chętnie podejmuje nowe dla siebie tematy.
Sprawdzała się zarówno w sytuacjach wymagających indywidualnego działania, jak i pracy zespołowej. Profesjonalnie wykonywała również prace w terenie. Jest osobą, która nie boi się nowych wyzwań.
Przyszłemu pracodawcy mogę zarekomendować Panią … jako bardzo dobrego i uczciwego pracownika. 

Z poważaniem,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz