Wizyta w urzędzie pracy


Jakoś nie jestem przekonana do tej instytucji i nie miałam ochoty się tam wybierać. Przecież niedługo coś się dla mnie znajdzie….. Ostatecznie przekonała mnie możliwość uzyskania dodatku aktywizacyjnego w przypadku gdy jako osoba bezrobotna znajdę sobie pracę. Dodatkowy plus to taki, że teraz każdy bezrobotny jest indywidualnie zgłaszany do ubezpieczenia zdrowotnego.

Osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy, które dotychczas zgłoszone  były do ubezpieczenia zdrowotnego jako członkowie rodziny osoby ubezpieczonej np. pracującego współmałżonka,  od dnia 01.01.2009r. są zgłoszone indywidualnie do  ubezpieczenia zdrowotnego jako osoby bezrobotne przez Powiatowy Urząd Pracy.

Bezrobotnemu posiadającemu prawo do zasiłku przysługuje dodatek aktywizacyjny, jeżeli:

- z   własnej   inicjatywy   podjął   zatrudnienie   lub   inną   pracę   zarobkową;   dodatek   przysługuje w wysokości do 50 % podstawowej wysokości zasiłku, przez połowę przysługującego zasiłku, nie dłużej jednak niż okres zatrudnienia

- w wyniku skierowania przez powiatowy urząd pracy podjął zatrudnienie w niepełnym wymiarze czasu pracy obowiązującym w danym zawodzie lub służbie i otrzymuje wynagrodzenie niższe od minimalnego   wynagrodzenia   za   pracę;   dodatek   aktywizacyjny   przysługuje   w   wysokości stanowiącej   różnicę   między   minimalnym   wynagrodzeniem   za   pracę   a   otrzymywanym wynagrodzeniem,  nie większej   jednak niż 50 % podstawowej  wysokości  zasiłku,  przez okres, w jakim przysługiwałby bezrobotnemu zasiłek.

W celu ustalenia i wypłacenia w/w dodatku należy dostarczyć umowę o pracę oraz co miesiąc zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie w terminie do 6-go następnego miesiąca.
W/w dodatek zostanie przyznany po udokumentowaniu podjęcia zatrudnienia i wypłacany od dnia złożenia wniosku po dostarczeniu wszystkich wymaganych dokumentów.
W przypadku zaistnienia przerwy między kolejnymi umowami u tego samego lub innego pracodawcy przypadającej na dni powszednie, należy dokonać rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy.


Więc stoję w tej kolejce w moim ulubionym mieście (nie w Łodzi); kolejka jak stąd do ….. a godziny rejestracji 9-13 i ani minuty dłużej. Doczekałam się jedynie stempelka informującego, że w danym dniu chciałam się  zarejestrować.
Warto po niego stać bo wtedy data rejestracji liczy się właśnie od daty na tym stempelku.

Przy  kolejnej wizycie w Urzędzie stałam tylko 2 godziny ale się doczekałam i tak w tym momencie formalnie jestem osobą bezrobotną.

Przed rejestracją koniecznie trzeba sprawdzić jakich dokumentów Urząd będzie wymagał. Zazwyczaj można się tego dowiedzieć na stronie konkretnego Urzędu. Jeżeli nie przyniesie się wszystkich koniecznych dokumentów będziemy musieli stać ponownie w kolejce. Powodzenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz